سایت سرگرمی تفریحی قاطی پاتی
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خانه » جدید 96 » کتاب "غلبه بر بی‌خوابی‌"از ایزابل تویوس، محمود ثابت نژاد

کتاب "غلبه بر بی‌خوابی‌"از ایزابل تویوس، محمود ثابت نژاد



اتاق خبر ۲۴

کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌ نوشته‌ی ایزابل تویوس، راهنمای مناسبی برای افرادی است که از بی‌خوابی رنج می‌برند. خواب یکی از طبیعی‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که انسان، روزانه به آن نیاز دارد. همچنین به‌ خاطر عوامل جسمی و محیطی که از استراحت ما جلوگیری می‌کنند، خواب یکی از حساس‌ترین کارهاست. از هر سه نفر مردم مغرب‌ زمین، یکی از آن‌ها از بی‌خوابی رنج می‌برد.

کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌

خواب به تن و روان انسان کمک می‌کند تا در طول روز نیرویی تازه گرفته، تجدید انرژی کند و نیز ما را یاری می‌کند تا در فعالیت‌های روزانه فعال و هوشیار باشیم. زمانی که می‌خوابیم به یک حالت دوره‌ای استراحت وارد می‌شویم که در آن، آگاهی ما از جهان معلق گشته، به جسم خود اجازه می‌دهیم تا استراحت کند. مغز ما عملکردها، ساختارها و «مراکز خوابی» دارد که دوره‌ی خواب و بیداری را تنظیم می‌کند. در عین‌ حال بدن ما موادی را تولید می‌کند که وقتی وارد جریان خون شد، ما را خواب‌ آلود می‌کند. وقتی این روند به‌ خاطر استرس، نگرانی، بی‌نظمی‌ها و بیماری‌های جسمی به هم خورد، دچار بی‌خوابی می‌شویم.

ایزابل تویوس (Isabel Toyos) در این کتاب اشاره می‌کند که یک رژیم غذایی متوازن و تنظیم وقت غذاها با مشورت پزشک می‌تواند کمک بزرگی در رفع بی‌خوابی باشد.

در بخشی از کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌ (overcoming insomnia) می‌خوانیم:

چند ساعت قبل از خواب از نوشیدن نوشابه‌های کافئین‌‌دار و الکلی خودداری کنید. اگر چه الکل ممکن است در وهله‌ی اول به‌ عنوان یک مسکن عمل کند، ولی الگوی خواب طبیعی را به‌ هم می‌زند. سیگار هم همین‌ طور است. بهتر است که همه این‌ها را با هم ترک کنید. سیگار باعث احتقان مجاری تنفسی می‌شود و سطح مخاط را ملتهب کرده، باعث انسداد جریان اکسیژن و در نتیجه بی‌خوابی می‌شود.

نویسنده: ایزابل تویوس، محمود ثابت نژاد

موضوع: غلبه بر بی خواب





لینک منبع


ایمیل شما آشکار نمی شود
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز - سئو و بهینه سازی : نکا موزیک