سایت سرگرمی تفریحی قاطی پاتی
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
خانه » جدید 96 » جو دوسر انتخاب خوبی برای صبحانه است/روزانه ۳ عدد گردو برزیلی بخورید/پنیر می‌تواند سلامت دندان‌ها را نیز بهبود بخشد

جو دوسر انتخاب خوبی برای صبحانه است/روزانه ۳ عدد گردو برزیلی بخورید/پنیر می‌تواند سلامت دندان‌ها را نیز بهبود بخشد



جو دوسر انتخاب خوبی برای صبحانه است/روزانه ۳ عدد گردو برزیلی بخورید/پنیر می‌تواند سلامت دندان‌ها را نیز بهبود بخشد به گزارش خبرنگار اتاق خبر ۲۴

جدیدترین اخبار و اطلاعات کامل درباره سلامتی بدن تان را در ادامه بخوانید.

این‌ها را با معده خالی نخورید

برخی مواد غذایی برای سلامتی مضر هستند و معمولا اغلب افراد آن‌ها را می‌شناسند.

موز

موز

خوردن موز با معده‌ی خالی کار درستی نیست. درست است که موز سرشار از پتاسیم، فیبر و منیزیم است اما اسیدی نیز هست و قند زیادی دارد.

ماست

خوردن ماست به سلامت استخوان های سالمندان کمک می کند

هر چند گفته می‌شود که ماست همراه با میوه صبحانه‌ای سالم است و به کاهش وزن کمک می‌کند اما تمام ماست‌ها مناسب این‌گونه مصرف نیستند.

جو دوسر آماده

جو

جو دوسر انتخاب بسیار خوبی برای صبحانه است چون فیبر، ویتامین و پروتئین فراوانی داشته و گلوتن ندارد. اما بسته‌های جو دوسر آماده دارای قند اضافی، نمک و رنگ‌های مصنوعی‌اند.

سبزیجات سبز خام

سبزیجات

هر چند سبزیجات کلاً سالم‌اند اما خوردن آن‌ها با معده‌ی خالی در بعضی از افراد می‌تواند مشکلاتی چون نفخ و معده درد ایجاد کند.

گوجه فرنگی

  سلامت آیا رگه های سفید گوجه فرنگی مضر است؟

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها بوده و کم کالری و مغذی است. اما نباید با معده‌ی خالی آن را مصرف کنید زیرا می‌تواند موجب معده درد و ناراحتی معده شود.

مرکبات

میوه

خوردن مرکبات با معده‌ی خالی برای آن‌هایی که دیابت دارند یا معده‌شان حساس است خوب نیست. میوه‌های بسیار اسیدی چون پرتقال، لیمو و گریپ فروت می‌تواند تعامل منفی با مایعات گوارشی ایجاد کرده و موجب سوزش معده و گاستریت شود.

نوشیدنی‌های سرد

نوشیدنی سرد زمستانی

نوشیدنی‌های سرد از هر نوع که باشند برای معده‌ی خالی ضرر دارند و ناراحتی‌هایی چون نفخ و معده درد ایجاد می‌کنند.

گلابی

گلابی آفریقای جنوبی

هر چند گلابی میوه‌ای بسیار مغذی و پُر از ویتامین‌ها، پتاسیم و کم کالری است اما توصیه می‌کنیم برای صبحانه گلابی نخورید.

***************************************************************

راز عجیب درباره سلامتی

خر و پف شدید باعث مصرف انرژی می شود
سلامت نیوز: ۱۱ راز عجیب درباره سلامتی

خر و پف شدید باعث مصرف انرژی می شود

خواب خروپف

محققان دانشگاه سان فرانسیسکو و کالیفرنیا دریافته اند که افرادی که دچار مشکل خرو پف شدید هستند، حدود ۲۰۰۰کالری در روز و در مدت خواب مصرف می کنند. خر وپف خفیف نیز باعث مصرف ۱۶۲۶ کالری می شود.

تبخال به نوعی با احتمال ابتلا به آلزایمر مرتبط است

چند درمان خانگی برای خداحافظی با تبخال

محققان دانشگاه منچستر دریافته اند که ویروس منفرد تبخال که باعث بروز تبخال می شود یکی از مهمترین دلایل پلاک های پروتئینی است که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر جمع می شود.

تغییر ساعت باعث سلامت قلب می شود

حمله قلبی

محققان سوئدی دریافته اند که سرعت حملات قلبی در پاییز کم و دربهار بیشتر است و این مربوط به روند تغییر زمان در هر سال است.

آهن ربا با افسردگی مبارزه می کند

آهن ربا

 اخیرا دستگاهی ساخته شده که محرک غیر تهاجمی برای مغز است و باعث درمان افسردگی می شود. اشعه های ناشی از آهن ربا باعث تحریک فرآیند مغزی در اداره خلق و خو می شود.

************************************************************

خوراکی های شادی‌ آور

گردو برزیلی

گردو برزیلی

جالب است بدانید که برای تامین سلنیوم مورد نیاز بدن، فقط کافی است که روزانه ۳ عدد گردو برزیلی بخورید. شما می‌توانید این مغز خوش‌مزه را همراه با موز به‌عنوان میان‌وعده مصرف کنید.

ماهی‌های چرب

ماهی

مصرف ماهی‌های چرب و سالمی مانند سالمون، ساردین، قزل‌آلا و خال‌مخالی به‌طور منظم، هم مغز را سالم نگه می‌دارد و هم خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد.

جو

جو یکی از موثرترین مواد غذایی برای تقویت خلق‌وخو است، چون شاخص گلایسمیک (GI) پایینی دارد و انرژی را کاملا آرام وارد جریان خون می‌کند.

موز

موز حاوی نوعی اسید آمینه به نام تریپتوفان است و همچنین این ترکیبات مهم را به بدن می‌رساند. کربوهیدرات‌های موجود در موز به جذب تریپتوفان در مغز کمک می‌کنند، درحالی که ویتامین B۶ هم به تبدیل تریپتوفان به هورمون سروتونین کمک می‌رساند.

عدس

افراد میتلا به سرطان عدسی نخورند

عدس در گروه کربوهیدرات‌های پیچیده قرار می‌گیرد و مانند موز، میزان سروتونین تولیدشده در مغز را افزایش می‌دهد. این اتفاق، وضعیت ذهنی شادتر و آرام‌تری را می‌سازد و اضطراب را کمتر می‌کند.

***************************************************************

آیا پنیر مفید است؟

مهم‌ترین ارزش‌های غذایی و مزایای پنیر

کاهش فشار خون

بررسی‌ها نشان داده‌اند به‌رغم اینکه برخی پنیر‌ها حاوی چربی و سدیم هستند، افرادی که پنیر بیشتر می‌خورند، فشار خون پایین‌تری دارند.

اسید‌های چرب امگا ۳

اسید‌های چرب امگا ۳ در برخی از انواع پنیر موجود هستند، به‌ویژه پنیر‌هایی که با شیر گاو‌هایی تولید می‌شود که علف طبیعی و تازه می‌خورند.

بهبود میکروبیولوژی روده

پنیر به‌عنوان یک غذای تخمیر شده،می‌تواند به افزایش باکتری‌های سالم روده کمک کند. این مساله روی سطح کلسترول خون نیز تاثیر می‌گذارد.

سلامت استخوان‌ها

کلسیم، پروتئین، منیزیم، زینک و ویتامین‌های A، D. و K. مواد مغذی موجود در پنیر هستند که به سلامت استخوان‌ها در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کنند و از بروز پوکی استخوان پیشگیری می‌کنند.

وزن سالم

بررسی‌ها نشان داده‌اند شخصی که دارای شاخص توده بدنی یا BMI بالاست بیش از دیگران در معرض کاهش سطح کلسیم است.

سلامت دندان‌ها

دندان های سفید

پنیر می‌تواند سلامت دندان‌ها را نیز بهبود بخشد. کلسیم نقش مهمی در شکل گیری دندان‌ها بازی می‌کند و منبع خوبی از کلسیم است. ب

عروق خونی سالم

برخی پنیر‌ها حاوی سطح بالای کلسترول و سدیم هستند و ممکن است منجر به بروز مشکلات قلبی‌وعروقی شوند.

**********************************************************

ارتباط نوشابه و سرطان لوزالمعده(پانکراس)

نوشابه

نوشابه برای بدن شما اصلا خوب نیست. این نوشیدنی به ظاهر خوشمزه، دارای قند و کالری بسیاری است و نمی تواند مواد مغذی و مورد نیاز بدن شما را تامین کند. علاوه بر اینکه نوشابه می تواند باعث افزایش وزن شود، بر روی سلامت لوزالمعده نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

*********************************************************

حفظ سلامت با ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی در جلوگیری از کمبود واحد های خونی و همچنین جلوگیری از بیماری ها بسیار مهم هستند.اکثر بیماری های ناشی از کمبود ویتامین مانند ( کمبود ویتامین C ) اسکوربوت ، شب کوری ( کمبود ویتامین A ) ، و بری بری ( کمبود تیامین ) به طور عمده در کشورهای جهان سوم رخ می دهد و تقریبا در ایالات متحده وجود ندارد. اما برخی از جمعیت های خاص در ایالات متحده می تواند کمبود ویتامین یا مواد معدنی داشته باشند و نیاز به مکمل های غذایی داشته باشند. استفاده زیاد و مفرط به شدت باعث سوء تغذیه می شود و کمبود تیامین را به همراه دارد.

***********************************************************

بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست

درمان سریع خشکی پوست

پوست سالم یکی از بهترین راه های برای جوان به نظر رسیدن انسان است.فعالیت های ورزشی و جنب و جوش باعث سالم ماندن پوست و درخشش پوست می شود . ساده ترین راه برای داشتن پوست سالم تغذیه و رژیم مناسب و خوردن آب فراوان است.

**********************************************************

روش های ساده برای مراقبت از موها در تابستان

مو

حالا که هوا دوباره داره گرم میشه وقت اینه که با انجام کاری هوشمندانه از موهاتون مراقبت کرده و از وارد شدن آسیب بهش پیشگیری کنین. هفته ای یک بار ماساژ دادن سر با روغن داغ برای موهاتون شگفت انگیز کار میکنه. و البته با این کار رشد موها از سر گرفته میشه. موها رو سفت شانه نکنین. برای باز کردن گره های مو ، وقتی که بعد از شستشو خشک شدن از یه شانه دندانه درشت استفاده کنین. اگر ناچارید مدت زیادی زیر آفتاب بمانید حتما از پوشش‌هایی چون کلاه و روسری استفاده کنید. اشعه خورشید باعث افزایش شکنندگی، تغییر رنگ و کاهش قوام مو می‌شود.

 

 

 





لینک منبع


ایمیل شما آشکار نمی شود
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز - سئو و بهینه سازی : نکا موزیک